טלי גוטליב: "אני מתנגדת לפסקת התגברות"; זה הפתרון שהיא מציעה

אסתי פלד 1 Comment on טלי גוטליב: "אני מתנגדת לפסקת התגברות"; זה הפתרון שהיא מציעה

חה"כ הנבחר ועוה"ד בריאיון ל'קול חי': "אני בכלל לא בעד פסקת ההתגברות באופן מובהק; אני מציעה לשנות את חוק יסוד השפיטה ולהוסיף סעיף שימנה מספר נושאים בהם אסור לבג"ץ לדון. זה גם הרבה יותר פשוט"

צילום: אוליבר פיטוסי - פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ הנבחרת ועורכת הדין טלי גוטליב (הליכוד), שוחח הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית, והתייחסה לנושא פסקת ההתגברות שעומדת במרכז הסערה במו"מ הקואליציוני. "יש חברי כנסת שלא מבינים את עולם המשפט ונותנים לביהמ"ש כח שאפלו החוק לא נתן", טענה. "אני בכלל לא בעד פסקת ההתגברות באופן מובהק, כי היא אומרת שהריבון יותר חזק מביהמ"ש, כשזה המצב ממילא".

היא הסבירה: "המצב המשפטי כיום הוא שלפי חוק יסוד השפיטה אין לשופט אלא את מורא הדין עליו, לו דעתי תישמע לבימה"ש העליון אין בכלל סמכות לבטל חוקים. גם בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ נוצר על מנת לתת סעד לאזרח שנפגע מרשויות המדינה, אבל בג"ץ קנה לעצמו סמכות לפסול חוקים".

גוטליב הוסיפה: "אני מציעה משהו יותר פרקטי, יש חוק שנקרא 'חוק בתי המשפט' – שקובע את הסמכויות של בתי המשפט. הייתי מוסיפה סעיף שקובע באיזה עניינים בג"ץ לא ידון, למשל ענייני צבא ודת. אפילו לא צריך לזה רוב מיוחד. אם עושים את זה לא צריך פסקת התגברות. תיצרו קביעה מפורשת שתרסן את כוחו של בגץ".

לדבריה "ככל שתשאפו לחוקק חוקים מהירים שקל לחוקק אותם, אדרבה – בואו תרסנו את כוחו של בגץ בחקיקה. החוק כיום לא מסייג את הסמכות שבגץ קונה לו בפרשנות".

היא תקפה על ה'רדיפה' לטענתה נגד הימין והחרדים: "ביהמ"ש לא יחליט עבורך מה נכון לך ללמוד. אני הגעתי לפוליטיקה כי ראיתי רדיפה פוליטית נגד הימין והחרדים. שנאת הדת הזו מזעזעת אותי. אני לא אסבול את זה שמישהו יפגע בזכות של אדם דתי להיות דתי".

היא התייחסה ליו"ר עוצמה יהודית: "אני מאוד מעריכה את בן גביר, אבל די להתרפס ולחפש חיזוק ממי שעד לפני רגע ירק עלינו. אני מאמינה בגאוות יחידה. גם משילות צריכה להיות גאה. אני לא צריכה חיזוק מהשמאל".



1 תגובות

מיין תגובות